Morgon

Du står vid fönstret.
Det är morgon.
Du är så vacker.
Jag vänjer mig aldrig vid att du är så vacker.
Att du är så vacker.

Jag tycker om att titta på dig.
Jag tycker om att tänka att du är min,
att det bara är jag som får se dig så.
Vid fönstret.
På morgonen.

Så tittar du på himlen.
Säger att den är blå,
att det kommer att bli en fin dag.
Sen tittar du på mig där jag ligger kvar.
Du tittar på mig och ler.
Det kommer att bli en fin dag idag, säger du.
Du tittar på mig.
Och du ler. 

Kommentera

