Jag vill ha!

En dag som den här
Jag vill ha fler dagar som den här

En dag när vi
arbetar
sida vid sida

vänder på huvudena
frågar
vill du ha kaffe

En kväll som den här
Jag vill ha fler kvällar som den här

En kväll när vi
sitter
på balkongen

kisar mot solen
pratar
din hand i min

En natt som den här
Jag vill ha fler nätter som den här

En natt när vi
kysser
varandra mjukt

ligger stilla
känner
andetag och kropp

En morgon som den här
Jag vill ha fler morgnar som den här

En morgon när vi
stannar
kvar i sängen

vilar våra hjärtan
nära
aldrig går upp

Kommentera

